Na koszty sesji firmowej ma wpływ wiele czynników – ilość osób do sfotografowania, wymagania dotyczące zdjęć i ich przeznaczenie, czas realizacji usługi, koszty dodatkowych specjalistów (np. make-up) i wynajmu przestrzeni, jak również ilość zdjęć końcowych. W związku z tym zlecenia dla firm są zawsze wyceniane indywidualnie, biorąc pod uwagę konkretne zapotrzebowanie i warunki.
Zachęcam do kontaktu – jestem pewien, że wspólnie wypracujemy wymagania co do sesji oraz indywidualną wycenę.
Aby przybliżyć Państwu realia organizacji sesji firmowej i ułatwić jej przygotowanie, poniżej prezentuję poszczególne przykładowe ETAPY REALIZACJI ZLECENIA
01.
Zapytanie od Zamawiającego – mailowo lub telefonicznie – z wstępnym określeniem założeń sesji, wymagań oraz oczekiwanego od Zamawiającego efektu końcowego. Istotne informacje, które będą potrzebne do szczegółowej wyceny, to:
- ilość osób fotografowanych. W związku z koniecznością poświęcenia czasu na pracę z poszczególnymi osobami aby wypracować jak najlepszy efekt (niektóre czują się lepiej przed obiektywem i dobre zdjęcie można uzyskać bardzo szybko, a z innymi praca może trwać zdecydowanie dłużej) rekomenduję, aby w ciągu jednego dnia zdjęciowego wykonać zdjęcia maksymalnie 15 osobom.
- rodzaj ujęć (bliski portret, plan amerykański – do połowy ud, cała sylwetka)
- ilość zdjęć dla każdej osoby (np. 1 zdjęcie na szarym tle i zdjęcie w przestrzeni biurowej, bliski portret i plan amerykański)
- lokalizacja i tło (zdjęcia na jednolitym tle – np. białe, szare, czarne – rzadziej spotykane w portrecie biznesowym, ale coraz modniejsze), zdjęcia w przestrzeni biurowej, zdjęcia w plenerze (np. przed budynkiem). W przypadku, gdy Zamawiający nie dysponuje przestrzenią, w którym możliwe jest wykonanie sesji istnieje możliwość wykonania sesji w studio lub wynajętej przestrzeni biurowej (np. biurach coworkingowych z ciekawym wystrojem wnętrza)
- zaangażowanie wizażystki. Rekomenduję skorzystanie z usług profesjonalnej wizażystki, ponieważ makijaż fotograficzny różni się od codziennego oraz gwarantuje najlepszy efekt. Koszt profesjonalnego makijażu uzależniony jest od ilości osób oraz płci.
- miejsce sesji i konieczność ewentualnego dojazdu
- termin sesji
Przesłanie oferty cenowej oraz ewentualne uszczegółowienie wymagań. W przypadku akceptacji oferty cenowej złożenie zamówienia i podpisanie umowy na usługę wedle ustalonych wytycznych.
02.
Przygotowanie sesji zdjęciowej. Jeżeli sesja ma odbyć się u Zamawiającego – osobista wizyta w przewidywanej lokalizacji aby zapoznać się z warunkami lokalowymi oraz wybrać najbardziej optymalne i efektowne miejsca na ustawienie planu zdjęciowego. Przekazanie wskazówek dla pracowników „Jak przygotować się do zdjęć”. Po konsultacji z osobami zaangażowanymi w produkcję sesji zdjęciowej (np. wizażystką) ustalenie konkretnego terminu i harmonogramu sesji. Uzyskanie ewentualnych zgód na przeprowadzenie sesji (np. od zarządcy budynku).
03.
Wykonanie sesji zdjęciowej wedle ustalonych wytycznych. Transport sprzętu i przygotowanie planu zdjęciowego (wniesienie sprzętu, rozstawienie tła i lamp, testy oświetlenia). W międzyczasie wizażystka przygotowuje stanowisko i rozpoczyna pracę z pierwszymi pracownikami.
W trakcie sesji każda osoba fotografowana ma możliwość podglądu zdjęć na ekranie laptopa, tak aby na etapie wykonania zdjęć wspólnie z fotografem wypracować najlepsze ujęcie. Podczas pracy na planie makijażystka przygotowuje kolejną osobę.
04.
Po sesji Zamawiający otrzymuje w przeciągu 3 dni roboczych pulę wszystkich wykonanych zdjęć do wglądu i na ich podstawie dokonuje selekcji ujęć do dalszego retuszu. Postprodukcja wybranych ujęć z retuszem. Wywołanie plików RAW, obróbka i retusz wybranych przez Zamawiającego ujęć. Wszystkie wybrane ujęcia są przeze mnie poddane edycji i retuszowi aby zapewnić jak najwyższy poziom jakości zdjęć. Zamawiający może otrzymać pliki:
- wysokiej jakości do druku – 300 ppi, Adobe RGB, TIFF
- w jakości przystosowanej do prezentacji na monitorze i w internecie – najczęściej 1920px x 1280px, 72 ppi, sRGB, .JPG (w razie potrzeby mogę dostarczyć pliki o określonych przez Zamawiającego parametrach)
Przekazanie gotowego zestawu fotografii Zamawiającemu oraz przeprowadzenie ewentualnych korekt (maksymalnie dwukrotnie). Uwagi należy zgłosić w przeciągu 3 dni od dostarczenia gotowych zdjęć.
Zakończenie zlecenia i rozliczenie usługi na podstawie wystawionej faktury.
